Grupa FERRO w 2010 – dynamiczny rozwój sprzedaży i dobre wyniki finansowe pomimo niesprzyjających warunków rynkowych

3 marca, 2011

Grupa FERRO, drugi największy gracz na polskim rynku armatury oraz komponentów instalacji sanitarnych i grzewczych, wypracowała w 2010 roku przychody sprzedaży działalności kontynuowanej (po wyłączeniu sprzedaży grzejników aluminiowych) w wysokości blisko 165,6 mln zł, czyli, wyższe 16% w porównaniu do 2009 roku. Zysk  netto, pomimo wysokich cen surowców oraz niekorzystnych kursów walut, wyniósł 10,2 mln zł. Jednocześnie Grupa wypracowała w 2010 roku wzrost przychodów w sektorze baterii o 29% w ujęciu wartościowym oraz 37% w ujęciu ilościowym.

W IV kwartale 2010 roku Grupa Ferro wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie 38 mln zł, co oznacza wzrost w porównaniu do 2009 roku o 24,8% i zysk netto w wysokości 0,2 mln zł w porównaniu do straty 0,2 mln zł w IV kwartale 2009 roku.

Grupa Ferro konsekwentnie realizuje strategię budowy silnej i rozpoznawalnej przez klientów marki, kojarzącej się z wysoką jakością i dostępną ceną. W 2010 roku poszerzyła ofertę produktową w zakresie armatury sanitarnej o nowe serie baterii kuchennych ze stali nierdzewnej, akcesoriów łazienkowych i natrysków.

W ramach realizacji strategii, Grupa Ferro uczestniczy obecnie w procesie transakcji nabycia Spółki NOVASERVIS, wiodącego dostawcy wyposażenia sanitarnego w Republice Czeskiej i na Słowacji  (odpowiednio numer jeden pod względem baterii i numer jeden oraz dwa pod względem akcesoriów łazienkowych).