Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny FERRO

15 marca, 2010

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła dziś prospekt emisyjny Grupy FERRO, jednego z największych graczy na polskim rynku armatury oraz komponentów instalacji sanitarnych i grzewczych. Wartość oferty publicznej Spółki, planowanej na marzec 2010 roku może wynieść kilkadziesiąt milionów złotych. Grupa Ferro planuje publikację prospektu 16 marca 2010 roku oraz debiut giełdowy w pierwszej dekadzie kwietnia 2010 roku. 

Doradcami w procesie upublicznienia Spółki są: Millennium Dom Maklerski S.A. (oferujący) oraz CMS Cameron McKenna Dariusz Greszta Sp. k. (kancelaria prawna). Audytorem Grupy jest KPMG Audyt Sp. z o.o., natomiast doradcą Zarządu Grupy FERRO jest UniCredit CAIB Poland S.A.

Przedmiotem działalności Grupy jest produkcja i sprzedaż armatury sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej pod własnymi markami oraz pod markami klientów Grupy.

Grupa działa na rynku polskim oraz prowadzi sprzedaż na rynki zagraniczne, m.in. francuski, rumuński, ukraiński, białoruski, bułgarski i rosyjski. W 2008 r. udział sprzedaży eksportowej w przychodach ogółem wyniósł 11,7%. Sprzedaż krajowa prowadzona jest poprzez sieć dystrybutorów do krajowych hurtowni, sieci hurtowni, a także sieci marketów budowlanych.

Produkcja Grupy realizowana jest głównie w Chinach, poprzez spółkę Yuhuan AMG Just Valve Co Ltd., w której FERRO posiada 50% udziałów, oraz dodatkowo przez innych producentów w Chinach, Turcji, oraz Polsce. W Skawinie, gdzie mieści się siedziba Grupy, znajduje się centrum magazynowe i logistyczne.

Właścicielami FERRO są Jan Gniadek oraz Andrzej Hołój, którzy bezpośrednio oraz pośrednio kontrolują 96% akcji FERRO. Pozostałe akcje (4%) należą do członków Zarządu FERRO.

Po III kwartałach 2009 roku przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły ponad 119 mln zł, zaś zysk netto blisko 11 mln zł.

Bardzo cieszymy się z zatwierdzenia prospektu FERRO przez KNF, które umożliwia nam rozpoczęcie oferty publicznej. Jesteśmy jednym z liderów sprzedaży branży sanitarnej i grzewczej na rynku polskim i dynamicznie się rozwijamy. W planach mamy dalszy rozwój produktów oraz sprzedaży, zarówno na rynku polskim jak i na wybranych rynkach zagranicznych. Jestem przekonana, że podczas oferty publicznej inwestorzy docenią dobre fundamenty trwałej budowy wartości Grupy: nasz sprawdzony model biznesowy, strategię rozwoju i potencjał jakim dysponujemy” – mówi Aneta Raczek, Prezes Zarządu FERRO S.A.