Podsumowanie 1Q 2025 roku w Grupie FERRO:konsekwentne działania biznesowena wciąż wymagającym rynku

27 maja, 2025
  • skonsolidowany zysk netto w 1Q 2025 wyższy o ponad 21% r/r: 20,2 mln zł, EBITDA o 6% niższa r/r: 28,8 mln zł i przychody Grupy na poziomie 195,8 mln zł (wobec 199,4 mln zł rok wcześniej) – pozytywne efekty wysokiej efektywności biznesu przy braku przełomu na rynku od strony popytowej
  • udział sprzedaży zagranicznej w przychodach na poziomie 59% za sprawą mocnej pozycji w regionie oraz postępującej eksploracji nowych kierunków geograficznych
  • dwucyfrowe wzrosty sprzedaży r/r na rynku rumuńskim, węgierskim i na Litwie

Grupa FERRO, wiodący producent i dystrybutor armatury sanitarnej i instalacyjnej oraz źródeł ciepła w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, osiągnęła w 1Q 2025 r. 20,2 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o 21% r/r. EBITDA w omawianym okresie wyniosła 28,8 mln zł i była niższa r/r o 6%, a skonsolidowane przychody sięgnęły 195,8 mln zł wobec 199,4 mln zł w 1Q 2024.

Wartość sprzedaży zagranicznej Grupy w 1Q 2025 r. sięgnęła 115,5 mln zł (udział 59% w przychodach ogółem; nadal w pewnym stopniu widoczny negatywny wpływ przeliczenia walut lokalnych na PLN). Przychody w Polsce wyniosły w omawianym okresie 80,3 mln zł. Sprzedaż Grupy w segmencie armatury sanitarnej wyniosła w 1Q 2025 r. 90,5 mln zł i była o 9% niższa w ujęciu r/r. Sprzedaż segmentu armatury instalacyjnej wyniosła 62,6 mln zł, co oznacza wzrost o 3% r/r a przychody segmentu źródeł ciepła były wyższe o 2% r/r i wyniosły 37,6 mln zł. W wynikach finansowych Grupy FERRO widoczny jest pozytywny efekt wysokiej efektywności biznesu i ciągłej pracy nad sferą kosztową, przy braku istotnych zmian na rynku od strony popytowej.

– Jesteśmy zadowoleni z wyników osiągniętych przez Grupę w pierwszym kwartale br. Widzimy, że działania w obszarze optymalizacji, poprawy efektywności i poszukiwania nowych rynków zbytu, podejmowane przez nas w minionych latach i kontynuowane obecnie, przynoszą pożądane efekty, w sposób trwały przyczyniając się do wzrostu zysków, pomimo relatywnie stabilnego poziomu sprzedaży. Otoczenie rynkowe nadal jest wymagające – zgodnie z naszymi ostrożnymi przewidywaniami z końca ub.r. póki co nie mamy do czynienia z przełomem, jeśli chodzi o sytuację popytową. Oczywiście bardzo liczymy na poprawę koniunktury, ale jesteśmy realistami i nie oczekujemy w najbliższym czasie wyraźnego odwrócenia głównych trendów. Nie czekamy na zmiany z założonymi rękami – robimy swoje, zgodnie z głównymi założeniami strategii, na bieżąco dostosowując nasze działania i plany do tego, jakie zmiany zachodzą i mogą zajść w otoczeniu rynkowym. Pracujemy nad nowymi produktami i rozwiązaniami systemowymi – w szczególności w segmencie nowoczesnych źródeł ciepła. Ze sprawdzoną strategią działania wchodzimy na nowe rynki, m.in. na Bałkanach, w krajach bałtyckich czy w krajach Europy Południowo-Zachodniej i prezentujemy nasze rozwiązania na najbardziej znaczących imprezach branżowych, jak np. ISH we Frankfurcie czy Targi SBS w Polsce. Kontynuujemy główne inicjatywy inwestycyjne – m.in.
w obszarze logistyki i informatyzacji Grupy (wdrożenie ERP). Kończymy właśnie montaż nowej linii produkcyjnej baterii w Czechach. Wszystkie te działania – poza bieżącą poprawą efektywności – służą dobremu przygotowaniu Grupy FERRO do powrotu koniunktury. –
mówi Wojciech Gątkiewicz, CEO, Prezes Zarządu FERRO.

Dodatkowych informacji udziela:

Katarzyna Sadowska

CC Group sp. z o.o.

+48 697 613 020

katarzyna.sadowska@ccgroup.pl

Grupa FERRO jest jednym z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów armatury sanitarnej i instalacyjnej oraz ekologicznych źródeł ciepła. W skład Grupy, której podmiotem dominującym jest FERRO S.A. wchodzą także: FERRO International sp. z o. o. (Polska), NOVASERVIS spol. s.r.o. (Czechy), NOVASERVIS FERRO Group SRL (Rumunia), NOVASERVIS FERRO SK s.r.o. (Słowacja), FERRO Hungary Kft. (Węgry), NOVASERVIS FERRO Bulgaria Ltd. (Bułgaria), Ferro Baltics UAB (Litwa) oraz Ferro Adriatica d o.o. (Chorwacja). W 2021 roku, w wyniku przejęcia kontroli do Grupy dołączyły TERMET S.A. i Tester sp. z.o.o. z siedzibą w Świebodzicach (połączone w 2023 r.), a w roku 2023 spółka Heating Polska sp. z o.o. z siedzibą w Koninie.

Siedziba Grupy (FERRO S.A.), montownia oraz centrum magazynowo – logistyczne znajduje się w Skawinie. Siedziba, zakład produkcyjny i centrum logistyczne Novaservis zlokalizowane są w Brnie i Znojmo (Czechy), a siedziba spółki Termet (połączyła się ze spółką Tester) oraz zakład produkcyjny i magazyn wysokiego składowania znajdują się w Świebodzicach.

FERRO S.A. – jest jednym z liderów branży sanitarnej i grzewczej na rynku polskim. Przedsiębiorstwo od 30 lat produkuje wysokiej jakości armaturę sanitarną i instalacyjną pod marką Ferro oraz elementy instalacji grzewczych pod własną marką Weberman.

Od 14 kwietnia 2010 roku Grupa FERRO jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych
w Warszawie.

FERRO S.A. zajmuje czołową pozycję w Polsce na rynku sprzedaży zaworów i drugie miejsce pod względem sprzedaży baterii. Przedmiotem jej działalności jest produkcja i sprzedaż armatury sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej oraz wyposażenia sanitarnego pod własnymi markami: Ferro, Metalia, Titania, a także pod markami klientów Grupy.

NOVASERVIS spol. s.r.o.to spółka wchodząca w skład Grupy od 2011 roku, działająca na rynku armatury sanitarnej i instalacyjnej, a także lider pod względem wielkości sprzedaży baterii.
W Czechach i Słowacji jest jednym z najważniejszych producentów oraz wiodącym dostawcą wyposażenia sanitarnego.

TERMET S.A. jest dostawcą nowoczesnych urządzeń grzewczych – począwszy od etapu projektowania, poprzez wykonawstwo, profesjonalną dystrybucję oraz obsługę serwisową
– o ugruntowanej pozycji i uznanej marce.

Produkcja Grupy FERRO realizowana jest między innymi we własnym zakładzie Novaservis
w Republice Czeskiej. Spółka obsługuje rynek krajowy i zagraniczny w zakresie produkcji i handlu wyrobami instalacyjno-sanitarnymi opartymi na bazie współczesnej, europejskiej technologii
i organizacji pracy.

FERRO S.A. swoją silną pozycję na rynku zawdzięcza przede wszystkim dbałości o doskonałą jakość produktów. Utrzymanie wysokiego standardu produkcyjnego możliwe jest dzięki spełnieniu wymogów obowiązujących norm, utrzymaniu wysokich parametrów technicznych, bezpieczeństwa
i funkcjonalności. Wszystkie produkty firmy podlegają tym samym, niezwykle dokładnymi restrykcyjnym, procedurom weryfikacji jakości. Są kontrolowane na każdym stanowisku produkcyjnym. Nad prawidłowym przebiegiem procesów kontroli jakości czuwają wysoko wykwalifikowani inżynierowie odpowiedzialni za jakość i za certyfikację produktów. Audytorzy sprawdzają przestrzeganie procedur systemu zapewniania jakości. Należą do nich procedury określone
w normach serii polskich PN i europejskich PN-EN oraz procedury związane z Systemem Zarządzania Jakością.