Nagrody
i wyróżnienia
Grupa była wielokrotnie nagradzana i wyróżniana za wysoką jakość produktów, rozpoznawalność marki oraz efektywność operacyjną.
Produkty FERRO zdobyły cenne wyróżnienia przyznane firmie przez środowiska i instytucje branżowe oraz renomowane magazyny – wnętrzarskie, budowlane i finansowe. Należą do nich: Łazienka Wybór Roku, MEDIUM Lider Instalacji, Finalista konkursu DOBRY WZÓR i wiele innych.
Za zawory kulowe z rączką.
Za serię baterii Padwa.
Firma FERRO została liderem branży technika sanitarna. Przeprowadzone badania pokazały, że marka ta jest dobrze rozpoznawalna przez konsumentów, budzi ich pozytywne skojarzenia i chęć rekomendowania jej krewnym i znajomym. W wyścigu po „Laur Konsumenta 2007” FERRO pokonało rywali i zdobyło Złoty Laur Konsumenta.
Plebiscyt o „Złoty Laur Konsumenta” jest organizowany już od trzech lat przez tytuły prasowe związane z biznesem (m.in. dodatek Gazety Prawnej, Rzeczpospolitej, Gazety Wyborczej). Ankiety są przeprowadzane na trzy sposoby „metodą face to face”, poprzez sondaż telefoniczny i głosowanie e-mailowe. Badania obejmują osoby w przedziale od 15 do 75 lat. W poszczególnych kategoriach respondenci wskazują marki, które są przez nich najlepiej rozpoznawalne, które budzą ich pozytywne skojarzenia, albo które chętnie rekomendowali by znajomym.
W tym roku FERRO nie miało sobie równych w kategorii technika sanitarna. To właśnie tę firmę wymieniali najczęściej ankietowani pytani o elementy wyposażenia łazienek i toalet.
Od teraz FERRO do oznaczania swoich produktów może używać specjalnego złotego logo konkursu.
Firma FERRO znalazła się w prestiżowym gronie Gazel Biznesu 2007 czyli przedsiębiorstw, które osiągają bardzo dobre wyniki finansowe, dynamicznie się rozwijają oraz są rzetelnymi partnerami biznesowymi organizowanym przez redakcję dziennika „Puls Biznesu” i wywiadownię gospodarczą Coface Poland.
Miło nam poinformować, że firma FERRO została wyróżniona już po raz drugi prestiżową nagrodą Złoty Laur Konsumenta. FERRO pokonało rywali i zdobyło pierwsze miejsce w kategorii Technika Sanitarna potwierdzając pozycję lidera rynku armatury.
„Jesteśmy bardzo szczęśliwi i dumni z otrzymanej nagrody – mówi Zbigniew Gonsior Wiceprezes Zarządu ds. Rozwoju Grupy FERRO. Bardzo dziękuję naszym klientom za zaufanie jakim nas obdarzyli. Jest to bardzo ważne wyróżnienie gdyż uwiarygodnia nas jako producenta.”
Konkurs Laur Konsumenta to program konsumencki, który pozwala wyłonić marki najwyżej cenione przez Polaków. Respondenci w wypełnianych ankietach oceniają przede wszystkim jakość i gwarancję usług, innowacyjność oraz chęć rekomendacji. Przeprowadzone badania wykazały, że marka FERRO jest dobrze rozpoznawana, budzi pozytywne skojarzenia i jest ona godna polecenia.
Firma FERRO działa od 1992 roku i jest w gronie liderów branży sanitarnej i grzewczej na polskim rynku, a także uznanym producentem na rynkach europejskich. Firma była wielokrotnie nagradzana otrzymując między innymi Złoty Laury Konsumenta i Medale Europejskie oraz może również poszczycić się znalezieniem w prestiżowym gronie Gazel Biznesu.
Nagroda jest dowodem na to, iż według Pulsu Biznesu – organizatora rankingu, firma FERRO S.A. charakteryzuje się niezwykle dynamicznym rozwojem i ciągłym przyrostem obrotów. Ciesząc się doskonałą reputacją, prezentuje najwyższe wzorce działania w stosunku do swoich kontrahentów, partnerów biznesowych, skarbu państwa.
„Gazela Biznesu 2008” dla FERRO, potwierdza wiarygodność firmy i skuteczność prowadzonej przez nią polityki jakości.
W 2008 roku firma FERRO S.A. wzięła udział w III edycji Programu Promocji Jakości w Polskich Przedsiębiorstwach. Organizatorami Programu byli Redakcja Biznes Raportu w Gazecie Prawnej oraz Polskie Centrum Badań i Certyfikacji S.A. Firma zdobyła zaszczytny tytuł JAKOŚĆ ROKU 2008 w kategorii „Produkt”. Tym samym FERRO S.A. potwierdziła strategię ciągłego doskonalenia i rozwoju procesów wynikających z przyjętego przez firmę Systemu Zarządzania Jakością zgodnego z normą EN ISO 9001:2000.
Seria baterii łazienkowych ANCONA firmy FERRO S.A. została nagrodzona godłem ODKRYCIE ROKU przyznanym przez organizatora konkursu Laur Konsumenta i Klienta 2009.
Godło nadane przez Grupę Media Partner jest dowodem uznania wysokiej jakości produktu, potwierdzeniem znajomości marki, a także wyrazem dobrej opinii jaką marka ta cieszy się wśród Polaków.
Tym samym prestiżowe wyróżnienie jest znakiem wysokiej pozycji FERRO S.A. w gronie liderów rynku armatury.
Firma FERRO S.A. została laureatem programu Laur Konsumenta i Klienta 2009. Już po raz trzeci zdobyła zaszczytne wyróżnienie “LAUR KONSUMENTA 2009” plasując się na pierwszym miejscu w kategorii “ Technika Sanitarna”.
Oznacza to dla FERRO – wielokrotnego laureata programu i równocześnie marki, która uzyskała najlepszy wynik – przyznanie godła “GRAND PRIX LAUR KONSUMENTA 2009”.
Laur Konsumenta i Klienta to największy program konsumencki w kraju organizowany przez Grupę Media Partner – wydawcę między innymi Rzeczy o Biznesie (Rzeczpospolita) oraz Przeglądu Gospodarczego (Gazeta Prawna). Pozwala wyłonić marki najbardziej cenione i rozpoznawalne przez Polaków. Wyróżnienia w konkursie są tym bardziej cenne, gdyż tak naprawdę stanowią nagrodę przyznaną przez polskiego konsumenta – wyboru najwyżej cenionych produktów i usług dokonują sami klienci.
Tytuł LAUR KONSUMENTA 2009 dla FERRO S.A. uwiarygodnia silną pozycję firmy na rynku, podkreśla wysoką jakość oferowanych produktów, a także jest solidną rekomendacją dla mocnej marki.
Firma FERRO S.A. została laureatem programu Laur Konsumenta i Klienta 2009. Już po raz trzeci zdobyła zaszczytne wyróżnienie “LAUR KONSUMENTA 2009” plasując się na pierwszym miejscu w kategorii “ Technika Sanitarna”.
Oznacza to dla FERRO – wielokrotnego laureata programu i równocześnie marki, która uzyskała najlepszy wynik – przyznanie godła “GRAND PRIX LAUR KONSUMENTA 2009”.
Laur Konsumenta i Klienta to największy program konsumencki w kraju organizowany przez Grupę Media Partner – wydawcę między innymi Rzeczy o Biznesie (Rzeczpospolita) oraz Przeglądu Gospodarczego (Gazeta Prawna). Pozwala wyłonić marki najbardziej cenione i rozpoznawalne przez Polaków. Wyróżnienia w konkursie są tym bardziej cenne, gdyż tak naprawdę stanowią nagrodę przyznaną przez polskiego konsumenta – wyboru najwyżej cenionych produktów i usług dokonują sami klienci.
Tytuł LAUR KONSUMENTA 2009 dla FERRO S.A. uwiarygodnia silną pozycję firmy na rynku, podkreśla wysoką jakość oferowanych produktów, a także jest solidną rekomendacją dla mocnej marki.
11 września 2009 Sąd Konkursowy jesiennej edycji Konkursu o Złotego Instalatora 2009 przyznał statuetkę „Złotego Instalatora” firmie FERRO S.A.
Firma została uhonorowana tym zaszczytnym wyróżnieniem – jednym z najważniejszych dla branży instalacyjnej – za zestaw wymiennikowo – pompowy do instalacji ogrzewczych mieszanych. Zestaw jest kompletnym urządzeniem gotowym do podłączenia i oddzielenia obiegów c.o. zawierających źródło ciepła pracujące w układzie otwartym i źródło ciepła pracujące w układzie zamkniętym. Urządzenie to jest również przystosowane do współpracy z instalacjami solarnymi, dzięki czemu umożliwia efektywną wymianę ciepła pomiędzy dwoma czynnikami.
Innowacyjne rozwiązania instalacji grzewczych, oszczędność czasu i usprawnienie pracy instalatora, gwarancja niezawodności i bezpieczeństwa dla odbiorcy końcowego – to tylko niektóre z parametrów uzasadniające przyznanie wyróżnienia.
Organizatorami konkursu są Instalator Polski Sp. z o.o., wydawca miesięcznika „Polski Instalator” oraz Polska Korporacja Techniki Sanitarnej, Grzewczej, Gazowej i Klimatyzacji.
Z przyjemnością informujemy, że firma FERRO S.A. już po raz trzeci otrzymała zaszczytną nagrodę “Gazela Biznesu 2009”.
Nagroda przyznawana przez Puls Biznesu potwierdza dobrą, stabilną sytuację finansową firmy i jej dynamiczny rozwój oraz nieskazitelną reputację i wizerunek FERRO S.A. budowany w oparciu o najwyższe standardy zarządzania jakością.
Już po raz kolejny Redakcja specjalistycznego, ogólnopolskiego miesięcznika „Rynek Instalacyjny” przyznała nagrody MEDIUM – Lider Instalacji. W 2010 roku do grona laureatów dołączyła firma FERRO S.A. zdobywając I nagrodę miesięcznika w kategorii “woda i kanalizacja” za rączkę natrysku z wyświetlaczem LCD S130. Wręczenie nagród tradycyjnie nastąpiło podczas Międzynarodowych Targów Instalacyjnych INSTALACJE 2010 w Poznaniu.
Celem konkursu MEDIUM Lider Instalacji, który odbywa się pod patronatem Ministerstwa Infrastruktury, jest promocja nowoczesnych i oryginalnych rozwiązań technicznych z zakresu branży instalacyjnej. Produkty i rozwiązania oceniane są w pięciu kategoriach: marketing i rozwój rynkowy firmy, klimatyzacja i wentylacja, ciepłownictwo, ogrzewnictwo i energooszczędność, woda i kanalizacja, technologie.
Nagrodzona rączka natrysku z wyświetlaczem LCD S130 jest nowością rynkową, w której zastosowano nowatorską, praktyczną i bezawaryjną technologię wyświetlacza ciekłokrystalicznego. Wyświetlacz umożliwia kontrolę przepływu wody w litrach na minutę, posiada również sygnalizację kolorami informującą o temperaturze przepływającej wody, co chroni przed poparzeniem. To kolejny – po bateriach VerdeLine, termostatycznych i bezdotykowych – krok FERRO w kierunku dbałości o ekonomiczne gospodarowanie wodą.
W dniu 24 maja 2010 firma FERRO odebrała prestiżową nagrodę w XX edycji Konkursu „Teraz Polska” na Najlepsze Produkty.
Nagrodzone produkty FERRO to seria baterii VerdeLine. Innowacyjna technologia zastosowana w urządzeniach pozwala na obniżenie zużycia wody w gospodarstwach domowych aż do 50% i znaczne ograniczenie kosztów.
26 czerwca 2010 roku, podczas Letniej Wielkiej Gali Business Centre Club firma FERRO S.A. została uhonorowana zaszczytnym wyróżnieniem w konkursie Lider Polskiego Biznesu otrzymując Pierwszy Diament do Złotej Statuetki Lidera Polskiego Biznesu.
Diamenty zostały przyznane firmom, które od momentu otrzymania Złotej Statuetki – w przypadku FERRO od 2001 roku – utrzymały bądź poprawiły swoją pozycję na rynku.
Jury Konkursu, oceniając kandydatów, wzięło pod uwagę między innymi wysokość obrotów, zyskowność, poziom kredytów, należności i zobowiązań oraz stan zatrudnienia w firmie.
Firma FERRO S.A., już po raz czwarty, zajęła I miejsce w Programie „Laur Konsumenta 2010” w kategorii Armatura Łazienkowa otrzymując prestiżowe złote godło „Laur Konsumenta 2010”. Nagroda, co warto podkreślić, przyznawana firmie nieprzerwanie od 2007 roku, w bieżącym roku przyniosła laureatowi również zaszczytny tytuł GRAND PRIX „LAUR KONSUMENTA 2010”.
„Laur Konsumenta i Klienta” jest największym programem konsumenckim w kraju, badającym poziom powszechnej znajomości i popularności marek, produktów i usług. O przyznaniu nagrody decydują sami konsumenci oddając swoje głosy w sondażach: bezpośrednim, telefonicznym i internetowym.
„Dziękując za zaufanie, jakim Klienci obdarzają naszą markę cieszymy się z otrzymanego złotego godła oraz tytułu Grand Prix. Nie ma lepszej rekomendacji dla produktów i marki FERRO – każda opinia zadowolonego Klienta oznacza, że właściwie dbamy o Jego potrzeby, a udoskonalając ofertę produktową stawiamy na jakość, wzornictwo i innowacyjne rozwiązania” – mówi Aneta Raczek Prezes Zarządu FERRO S.A.
Firma FERRO S.A., już po raz czwarty, zajęła I miejsce w Programie „Laur Konsumenta 2010” w kategorii Armatura Łazienkowa otrzymując prestiżowe złote godło „Laur Konsumenta 2010”. Nagroda, co warto podkreślić, przyznawana firmie nieprzerwanie od 2007 roku, w bieżącym roku przyniosła laureatowi również zaszczytny tytuł GRAND PRIX „LAUR KONSUMENTA 2010”.
„Laur Konsumenta i Klienta” jest największym programem konsumenckim w kraju, badającym poziom powszechnej znajomości i popularności marek, produktów i usług. O przyznaniu nagrody decydują sami konsumenci oddając swoje głosy w sondażach: bezpośrednim, telefonicznym i internetowym.
Podczas XXXVI Krakowskich Targów Budownictwa Jesień 2010, firma FERRO S.A. została wyróżniona godłem i statuetką Złotego Kasku za swój najnowszy produkt techniki grzewczej – termostatyczną mieszającą grupę pompową.
Urządzenie służy do obniżania temperatury czynnika grzewczego w instalacjach ogrzewania podłogowego pełniąc rolę miejscowego układu zmieszania, gdy ogrzewanie podłogowe znajduje się w obrębie jednej kondygnacji. Charakterystyczną cechą i główną zaletą urządzenia jest prostota regulacji oraz małe gabaryty. Dzięki zastosowaniu czterodrogowego zaworu termostatycznego, regulacja temperatury w instalacji podłogowej sprowadza się jedynie do ustawienia pokrętła na zaworze w takiej pozycji, aby termometr znajdujący się za pompą wskazywał temperaturę czynnika właściwą dla ogrzewania podłogowego.
Jury największych małopolskich targów budowlanych przyznając laureatce Złoty Kask doceniło nowatorski sposób działania urządzenia, który usprawnia pracę instalatorom i projektantom instalacji oraz podkreśliło zalety grupy pompowej, będącej ciekawą alternatywą dla rozwiązań dostępnych na rynku posiadających duże gabaryty zewnętrzne lub skomplikowany i czasochłonny sposób regulacji temperatury układu.
17 listopada 2010 roku, w Salach Redutowych Teatru Wielkiego – Opery Narodowej odbył się uroczysty finał XXI edycji Medalu Europejskiego dla Wyrobów i Usług. Firma FERRO już po raz trzeci znalazła się w gronie laureatów tego przedsięwzięcia, odbierając zaszczytne wyróżnienie przyznane serii baterii VerdeLine.
Zgodnie z ideą Medalu, wyróżnione zostały produkty, których jakość odpowiada standardom europejskim.
2 grudnia 2010 roku, w Krakowie, podczas Seminarium „Innowacje bliżej nas” odbył się regionalny finał III edycji Konkursu Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju. FERRO S.A. znalazło się w gronie laureatów otrzymując tytuł „Regionalny Lider Innowacji i Rozwoju – 2010” w kategorii Innowacyjny produkt za serię baterii VerdeLine.
Innowacyjność technologii VerdeLine polega na wyposażeniu baterii w komponenty służące redukcji zużycia wody w gospodarstwie domowym, aż o 52%, a tym samym ograniczeniu kosztów eksploatacyjnych. Niezwykle wydajne, ekonomiczne i niedrogie baterie Torino, Padwa, Genova i Veneto VerdeLine doskonale sprawdzają się w domowych łazienkach i kuchniach, ale także można je zamontować w obiektach użyteczności publicznej, hotelach, czy pensjonatach.
Firma FERRO S.A. po raz czwarty znalazła się w prestiżowym gronie Gazel Biznesu – rankingu organizowanym przez redakcję Pulsu Biznesu oraz Coface Poland, specjalistę w dziedzinie informacji gospodarczej.
Przyznane wyróżnienie jest równoznaczne z pozytywną weryfikacją wyników finansowych firmy, jej stabilnej pozycji rynkowej i wiarygodności biznesowej. Mimo spowolnienia gospodarczego kraju, Spółka zarządzana w oparciu o obrany model biznesowy należy do najbardziej dynamicznie rozwijających się przedsiębiorstw.
16 lutego 2011 roku, w Centrum Wystawowo – Konferencyjnym Zamku Królewskiego na Wawelu, podczas finału regionalnego Województwa Małopolskiego, Aneta Raczek prezes Zarządu FERRO S.A. odebrała z rąk Stanisława Kracika Wojewody Małopolskiego, prestiżowy certyfikat SOLIDNA FIRMA 2010 przyznany spółce przez Kapitułę Programu Gospodarczo – Konsumenckiego Solidna Firma.
FERRO biorąc udział w Programie, poddało się dobrowolnie ocenie i przeszło trzyetapowy proces weryfikacji prowadzony przez ekspertów, konsumentów i partnerów gospodarczych. Tym samym Firma po raz kolejny potwierdziła, iż jako przedsiębiorstwo jest rzetelnym płatnikiem, dobrym pracodawcą, a także marką godną zaufania.
16 maja 2011 roku w Pałacyku MSZ w Warszawie odbył się uroczysty finał III edycji konkursu o tytuł Ambasadora Polskiej Gospodarki. Z satysfakcją informujemy, iż FERRO S.A. otrzymała dyplom w kategorii Eksporter. Dyplom z rąk wiceminister Beaty Stelmach i prezesa Marka Goliszewskiego odebrała Prezes Zarządu, Aneta Raczek.
Wyróżnienie Eksporter, którego laureatem została firma FERRO przeznaczone jest dla przedsiębiorstw promujących polską gospodarkę przede wszystkim przez eksport wyrobów lub usług.
Ambasador Polskiej Gospodarki to odbywający się każdego roku, ogólnopolski konkurs, którego celem jest zwiększenie zaangażowania polskich przedsiębiorców w promocję kraju na arenie międzynarodowej, jako wiarygodnego partnera gospodarczego.
Organizatorem konkursu jest Business Centre Club, a patronat honorowy sprawuje Minister Spraw Zagranicznych. To wyróżnienie dla firm, które osiągają sukcesy na rynkach międzynarodowych. Konkurs promuje wysokie standardy ekonomiczno-finansowe i dobre praktyki biznesowe w kontaktach zagranicznych. Jego misją jest zacieśnianie współpracy przedsiębiorców z przedstawicielami polskich instytucji odpowiedzialnych za promowanie Polski, polskiej gospodarki, kultury i inicjatyw społecznych. Współpraca ta polega między innymi na rozwoju wzajemnych kontaktów i wymianie informacji.
Przedsiębiorcy mogą ubiegać się o tytuł Ambasadora Polskiej Gospodarki w czterech kategoriach: Eksporter, Partner Firm Zagranicznych, Marka Europejska, Kreator Rozwiązań XXI Wieku. Firmy oceniane są na podstawie sumy punktów przyznanych przez Jury w wypełnianej ankiecie konkursowej. Tytuł „Ambasador Polskiej Gospodarki” otrzymują przedsiębiorcy, którzy zbiorą ponad 80% maksymalnej liczby punktów w ankietach konkursowych. W tegorocznym konkursie Jury wyłoniło 58 laureatów w poszczególnych kategoriach.
15.06.2011 na Zamku Królewskim w Warszawie podczas Letniej Wielkiej Gali BCC w 20. rocznicę powstania Business Centre Club najlepsi polscy przedsiębiorcy odebrali Diamenty do Złotych Statuetek Lidera Polskiego Biznesu.
Już po raz drugi Diament do Statuetki Lidera Polskiego Biznesu otrzymała firma FERRO. W roku 2001 odebrała ona Złotą Statuetkę Lidera Polskiego Biznesu, a w 2010 zaś obroniła tytuł i znalazła się wśród laureatów konkursu Lider Polskiego Biznesu – Diamenty 2010. Diamenty przyznane są firmom, które od momentu otrzymania Złotej Statuetki, utrzymały bądź poprawiły swoją pozycję na rynku. W tym roku po raz kolejny FERRO – lider branży sanitarnej i grzewczej na rynku polskim odebrała to zaszczytne wyróżnienie.
Konkurs Lider Polskiego Biznesu – organizowany od 1991 r. przez BCC – składa się z dwóch etapów. W pierwszym Złote Statuetki wręczane są podczas zimowej Wielkiej Gali Liderów. W drugim etapie uczestniczyć mogą zdobywcy Złotych Statuetek Lidera Polskiego Biznesu, którzy utrzymają swoją pozycję na rynku. Ubiegają się oni o Diament do swojej Złotej Statuetki.
Jury konkursu bierze pod uwagę nie tylko wskaźniki ekonomiczne, ale również, jakość i nowoczesność produktów, poziom inwestycji oraz zaangażowanie w działalność charytatywną i dbałość o środowisko naturalne, a także zaangażowanie w działalność klubową.
Firma FERRO otrzymała nagrodę Progress 2011 za innowacyjny projekt, otrzymując tytuł „Najlepszy projekt innowacyjny w kategorii ekologia”. Nagroda została wyłoniona na podstawie badań przeprowadzonych przez „Polish Market” i Uczelnię Vistula.
Uroczystość wręczenia nagród odbyła się 28 czerwca 2011 podczas Gali Innowacyjnej w Hotelu Le Regina w Warszawie. W imieniu firmy FERRO nagrodę odebrała Prezes Aneta Raczek.
Miesięcznik „Polish Market” jest największym magazynem promującym polską gospodarkę, kulturę i naukę na całym świecie. Jego celem jest przede wszystkim rozsławianie polskiej marki, firm istniejących na rynku polskim i menedżerów. Badanie było prowadzone wspólnie z Uczelnią Vistula w Warszawie pod patronatem Krajowej Izby Gospodarczej.
Laureaci zostali wyłonieni na podstawie wypełnionych ankiet badających innowacyjność polskich firm w kilku kategoriach. Po wypełnieniu ankiety każdy uczestnik badania otrzymał informację zwrotną na temat tego, jak plasuje się jego firma na tle innych uczestników badania pod względem innowacyjności. Rada Naukowa konkursu składała się z osób o uznanych sukcesach z różnych obszarów związanych z innowacjami. Jako najistotniejszą innowację, która powstała w firmie w ciągu ostatnich 3 lat FERRO wskazała VerdeLine – nową koncepcję baterii łazienkowych i zlewozmywakowych, które sprzyjają środowisku naturalnemu oraz zapewniają oszczędność wody i energii powodując korzyści finansowe dla użytkowników.
Firma FERRO znalazła się w gronie najbardziej innowacyjnych firm Małopolski. Podczas uroczystej Gali Konkursu Innovator Małopolski 2011, która odbyła się 17 listopada 2011 w Sali „Kotłownia” Politechniki Krakowskiej przedstawiciel Firmy Dyrektor Marketingu Zbigniew Gonsior odebrał Certyfikat Innovator Małopolski 2011 w kategorii przedsiębiorstwo średnie.
Konkurs Innovator Małopolski, już po raz szósty organizowany jest przez Centrum Transferu Technologii Politechnika Krakowska, przy współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego. Patronem tegorocznego Konkursu byli między innymi JM Rektor Politechniki Krakowskiej – prof. dr hab. inż. Kazimierz Furtak, Wicepremier i Minister Gospodarki Waldemar Pawlak, Marszałek Województwa Małopolskiego Marek Sowa, Wojewoda Małopolski Stanisław Kracik, Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Bożena Lublińska-Kasprzak.
Celem Konkursu była przede wszystkim promocja innowacyjności w działalności gospodarczej w Regionie Małopolskim, a także wspieranie rozwoju przedsiębiorczości poprzez promowanie przedsiębiorców wdrażających innowacyjne rozwiązania. W konkursie brali udział przedsiębiorcy zaliczających się do mikro, małych i średnich firm.
Firma FERRO jest jednym z liderów branży. Grupa FERRO należy do największych graczy na polskim rynku armatury (z udziałem w rynku 15, 45%) i zajmuje czołową pozycję na rynku sprzedaży zaworów. To jednym z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów armatury sanitarnej i instalacyjnej znanym z bardzo dobrej jakości oferowanych produktów dzięki spełnieniu wymogów obowiązujących norm, utrzymaniu wysokich parametrów technicznych, bezpieczeństwa i funkcjonalności. Grupa FERRO ma wdrożony System Zarządzania Jakością ISO 9001: 2008. Spółka posiada szeroki i stale rozbudowywany asortyment produktowy, wprowadza nowości, a także innowacyjne rozwiązania technologiczne. Ze względu na skalę prowadzonej działalności – produkty i marki zarządzane przez Grupę FERRO znane są na wielu rynkach zagranicznych, m. in. słowackim, czeskim, francuskim, rumuńskim, bułgarskim, ukraińskim i rosyjskim – firma jest doskonałym ambasadorem polskiej gospodarki. Przedsiębiorstwo było wielokrotnie nagradzane w konkursach branżowych, konsumenckich, dizajnerskich, związanych z promocją marki i firmy.
To zaszczytne Wyróżnienie po raz kolejny potwierdziło, iż FERRO jest dobrym przykładem firmy, która systematycznie tworzy i wdraża rozwiązania innowacyjne.
FERRO już po raz kolejny znalazła się w gronie najbardziej dynamicznych firm w Polsce. W XII edycji rankingu redakcja dziennika „Puls Biznesu” przyznała firmie Gazelę Biznesu 2011.
Gazele Biznesu – to ranking najdynamiczniej rozwijających się małych i średnich firm. Jego autorem jest Coface Poland – specjalista w dziedzinie informacji gospodarczej.
Najważniejszym celem Gazel Biznesu 2011 jest promowanie małej i średniej przedsiębiorczości.
O miejscu firmy na liście rankingowej decyduje wyrażony w procentach przyrost obrotów, osiągnięty w ciągu trzech badanych lat.
Wyróżnienie zostało przyznane Firmie przez Cech Specjalistów od Hydrauliki i Urządzeń Techniki Grzewczej Republiki Czeskiej za wyposażenie łazienek luksusowego hotelu Maria Spa Courtyard. Należy podkreślić, iż Dilo Roku uważane jest za najbardziej prestiżową nagrodę w tym kraju.
W czterogwiazdkowym hotelu wykorzystano baterie Metalia, wyróżnione złotym medalem na targach budownictwa SKH Brno, a także dyplomem honorowym dla najlepszego produktu na pokazie Aqua-therm w Pradze oraz akcesoria łazienkowe Metalia, które otrzymały nagrodę Ministerstwa Przemysłu i Handlu CZECH MADE.
Produkty Novaservis zostały nagrodzone przede wszystkim za stylowe wzornictwo i zastosowanie najnowszych technologii. Ponadto, realizacja projektu przyczyniła się do zwiększenia puli dostępnych komfortowych usług hotelarskich oraz znacznego wzrostu zaufania w branży.
Od roku 2011 Novaservis należy do Grupy FERRO jednego z największych w Europie Środkowo-Wschodniej producentów armatury sanitarnej i instalacyjnej. Firma jest liderem pod względem wielkości sprzedaży baterii. W Czechach i Słowacji jest jednym z najważniejszych producentów oraz wiodącym dostawcą wyposażenia sanitarnego.
Firma FERRO – uznany producent wysokiej jakości armatury sanitarnej i instalacyjnej już po raz trzeci otrzymała Diament do Statuetki Lidera Polskiego Biznesu. W 2001 roku Firma odebrała Złotą Statuetkę Lidera Polskiego Biznesu, a w 2010 zaś obroniła tytuł i znalazła się wśród laureatów konkursu Lider Polskiego Biznesu – Diamenty 2010. W roku 2011 FERRO po raz drugi otrzymała Diament do Statuetki. Diamenty przyznane są firmom, które od momentu przyjęcia Złotej Statuetki, utrzymały bądź poprawiły swoją pozycję na rynku.
Podczas tegorocznej Gali Diament do Statuetki Lidera Polskiego Biznesu w imieniu firmy FERRO odebrała pani prezes Aneta Raczek. W uroczystości obok najlepszych przedsiębiorców z całej Polski – członków BCC, wzięli udział, m.in. wicepremier Waldemar Pawlak, premierzy Jerzy Buzek i Janusz Steinhoff, minister Jan Vincent Rostowski, członkowie rządu, parlamentarzyści, dyplomaci, wybitni przedstawiciele świata kultury, nauki, duchowieństwo i znani publicyści.
Gali towarzyszyły jak zawsze aukcje charytatywne i loterie. W tym roku BCC zaprosił do współpracy między innymi Fundację Synapsis oraz Dzieciom Zdążyć z Pomocą. Uroczystość uświetnił występ Państwowego Zespołu Ludowego Pieśni i Tańca „MAZOWSZE” im. Tadeusza Sygietyńskiego.
Konkurs Lider Polskiego Biznesu – organizowany od 1991 r. przez BCC – składa się z dwóch etapów. W pierwszym Złote Statuetki wręczane są podczas zimowej Wielkiej Gali Liderów. W drugim etapie uczestniczyć mogą zdobywcy Złotych Statuetek Lidera Polskiego Biznesu, którzy utrzymają swoją pozycję na rynku. Ubiegają się oni o Diament do swojej Złotej Statuetki. Nagroda uznawana jest przez przedsiębiorców za jedną z najbardziej prestiżowych nagród gospodarczych w Polsce.
Jury konkursu bierze pod uwagę nie tylko wskaźniki ekonomiczne, ale również, jakość i nowoczesność produktów, poziom inwestycji oraz zaangażowanie w działalność charytatywną i dbałość o środowisko naturalne, a także zaangażowanie w działalność klubową.
Z prawdziwą satysfakcją informujemy, iż firma FERRO otrzymała nagrodę główną w konkursie MEDIUM Lider Instalacji 2012 w kategorii „Marketing i rozwój rynkowy firmy”. Wręczenie nagród odbyło się 24.04.2012 podczas targów Instalacje 2012 w Poznaniu. W imieniu firmy nagrodę odebrał Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Marketingu Zbigniew Gonsior.
Jednym z powodów, dla których firma FERRO otrzymała to zaszczytne wyróżnienie w kategorii „Marketing i rozwój rynkowy” było przejęcie przez Grupę FERRO, w kwietniu 2011 roku, czeskiej spółki Novaservis i związane z tym działania marketingowe. To spektakularne wydarzenie pozwoliło firmie na wzbogacenie asortymentu o kilkaset wysokiej jakości wyrobów, takich jak: baterie, natryski, akcesoria łazienkowe, akcesoria do instalacji armatury łazienkowej – zawory i węże oraz grzejniki łazienkowe. Umocniło pozycję rynkową FERRO, zwiększając równocześnie zaufanie do marki.
Przejęcie Novaservis zapewniło również firmie otwarcie na nowe rynki zbytu, między innymi Europy Środkowo-Wschodniej, umożliwiając tym samym konkurowanie FERRO na rynku globalnym.
Patronem konkursu organizowanego przez Redakcję specjalistycznego, ogólnopolskiego miesięcznika „Rynek Instalacyjny” jest Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Wodnej. Głównym celem MEDIUM Lider Instalacji jest promocja nowoczesnych i oryginalnych rozwiązań technicznych z zakresu branży instalacyjnej. Produkty i rozwiązania oceniane są w pięciu kategoriach: marketing i rozwój rynkowy firmy, klimatyzacja i wentylacja, ciepłownictwo, ogrzewnictwo i energooszczędność, woda i kanalizacja, technologie.
To już druga tak cenna nagroda dla FERRO – przypomnijmy, w 2010 roku firma zdobyła I nagrodę miesięcznika „Rynek Instalacyjny” w kategorii „Woda i kanalizacja”. Ogromnie cieszymy się z każdego kolejnego wyróżnienia, ponieważ są one świadectwem nieustannego rozwoju firmy. To dla nas nie tylko powód do dumy, ale również motywacja do dalszej, intensywnej pracy – mówi Zbigniew Gonsior, Dyrektor Marketingu FERRO.
7 listopada 2012 roku, w Salach Redutowych Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie wręczono nagrody w XXIII edycji Medalu Europejskiego dla Wyrobów i Usług. Wśród laureatów konkursu znalazła się firma FERRO S.A.
Firma już po raz czwarty otrzymała Medal Europejski, tym razem za baterie Cassino VerdeLine Plus. Wyróżnienie dla spółki odebrała Prezes Zarządu FERRO S.A. Aneta Raczek.
Nowoczesne baterie Cassino VerdeLine Plus – umywalkowa stojąca i umywalkowa nablatowa należą do znanych od kilku lat na rynku baterii z linii VerdeLine wyposażonych w komponenty ograniczające zużycie wody. Cassino VerdeLine Plus charakteryzuje niezwykle wydajna głowica i perlator, przez które przepływa jedynie 4,5l wody na minutę, podczas gdy przez baterie VerdeLine – 7,8l, a przez baterie tradycyjne aż 12l.
Medal Europejski dla baterii FERRO po raz kolejny potwierdza nowatorskie rozwiązania stosowane przez firmę oraz najwyższą jakość oferowanych produktów.
Organizatorem przedsięwzięcia pn. Medal Europejski jest Business Centre Club, przy wsparciu Ministerstwa Spraw Zagranicznych (reprezentowanego przez ministra ds. członkostwa w UE) i Honorowym Patronacie Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego z siedzibą w Brukseli. Medalem Europejskim wyróżniane są wyroby i usługi, którychjakość odpowiada standardom europejskim.
20 marca 2013 roku, w Krakowie odbyło się regionalne spotkanie laureatów rankingu Diamenty Forbesa 2013 z przedstawicielami redakcji. Podczas uroczystości zostały wręczone również e-Diamenty Forbes&Biznes.pl. Miło nam poinformować, iż firma FERRO otrzymała tego wieczoru dwa cenne wyróżnienia: Diament Forbesa 2013 oraz e-Diament Forbes&Biznes.pl za najlepszą korporacyjną witrynę internetową w Małopolsce, przyznany przez jury portalu Biznes.pl.
Diamenty Forbesa to autorski projekt magazynu. Ranking polskich przedsiębiorstw o największej dynamice wzrostu wartości w ciągu ostatnich trzech lat działalności został przygotowany we współpracy z Wywiadownią Gospodarczą Bisnode. Wycena wartości firm uwzględniała ich wyniki finansowe takie jak: poziom sprzedaży, zysk netto, wartość majątku trwałego, zapasów, należności oraz nakładów na inwestycje.
Główny Partner projektu BRE Bank S.A. wyróżnił także Panie tytułem „Kobiety przedsiębiorczej”. Wśród grona wyróżnionych znalazła się również Aneta Raczek, Prezes Zarządu FERRO S.A.
7 października 2013 roku, na spotkaniu członków Małopolskiej Loży Business Centre Club firma FERRO odebrała Dyplom Ambasadora Polskiej Gospodarki 2013.
Wyróżnienie przyznane w kategorii Eksporter potwierdza konkurencyjną pozycję Spółki na rynku globalnym, a w szczególności w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Wysokiej jakości produkty firmy widoczne są nie tylko na rynkach: polskim, czeskim, rumuńskim, słowackim, bułgarskim i ukraińskim, ale również w Europie Zachodniej. FERRO jest laureatem tej cennej nagrody już po raz drugi.
Ambasador Polskiej Gospodarki to odbywający się od 5-ciu lat, ogólnopolski konkurs, którego celem jest zwiększenie zaangażowania polskich przedsiębiorców w promocję kraju na arenie międzynarodowej, jako wiarygodnych partnerów gospodarczych.
Organizatorem konkursu jest Business Centre Club, a patronat honorowy sprawuje Minister Spraw Zagranicznych. To wyróżnienie dla firm, które osiągają sukcesy na rynkach międzynarodowych. Konkurs promuje wysokie standardy ekonomiczno-finansowe i dobre praktyki biznesowe w kontaktach zagranicznych. Jego misją jest zacieśnianie współpracy przedsiębiorców z przedstawicielami polskich instytucji odpowiedzialnych za promowanie Polski, polskiej gospodarki, kultury i inicjatyw społecznych. Współpraca ta polega między innymi na rozwoju wzajemnych kontaktów i wymianie informacji.
Jest nam niezmiernie miło poinformować, że firma FERRO po raz kolejny otrzymała nagrodę w konkursie Medium LIDER INSTALACJI, tym razem w kategorii: Energooszczędność – technologie i produkty.
Wręczenie statuetek odbyło się 8 kwietnia 2014 r. w Centrum Konferencyjnym Międzynarodowych Targów Poznańskich, na zakończenie II Konferencji Rynku Urządzeń Grzewczych zorganizowanej przez Stowarzyszenie Producentów i Importerów Urządzeń Grzewczych we współpracy z Izbą Gospodarczą Gazownictwa. W imieniu firmy nagrodę odebrał Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Marketingu Zbigniew Gonsior.
Firma otrzymała tę zaszczytną nagrodę za baterie zmniejszające zużycie wody wykonane w nowatorskiej technologii VerdeLine. Baterie należące do kolekcji: Veneto VerdeLine i Genova VerdeLine o maksymalnych przepływach od 4 do 6 litrów wody na minutę, wyposażone zostały w komponenty umożliwiające ponad 50% oszczędność wody i energii. Te ekologiczne baterie zaopatrzono w regulator ceramiczny z ogranicznikiem przepływu i systemem kontroli ciepłej wody oraz perlator z systemem łatwego usuwania kamienia wapiennego easy clean.
Konkurs organizowany jest przez redakcję specjalistycznego, ogólnopolskiego miesięcznika „Rynek Instalacyjny”. Głównym celem Medium LIDER INSTALACJI jest promocja nowoczesnych i oryginalnych rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych, ze szczególnym naciskiem na ich energooszczędność i oddziaływanie na środowisko naturalne. Produkty i rozwiązania oceniane są w pięciu kategoriach: marketing i rozwój rynkowy firmy, energooszczędność, odnawialne źródła energii, ogrzewnictwo, instalacje c.o. i c.w.u., wentylacja i klimatyzacja, woda i kanalizacja.
Ta zaszczytna nagroda cieszy tym bardziej, że przyznana została FERRO już po raz trzeci. W 2010 roku firma zdobyła I nagrodę miesięcznika „Rynek Instalacyjny” w kategorii: Woda i kanalizacja, a w 2012 roku otrzymała nagrodę główną w kategorii: Marketing i rozwój rynkowy firmy. Wyróżnienie Medium LIDER INSTALACJI potwierdza dążenie firmy do odkrywania i realizacji innowacyjnych rozwiązań technologicznych, których celem jest ochrona środowiska naturalnego.
Miło nam poinformować, iż firma FERRO znalazła się w gronie liderów eksportu Województwa Małopolskiego zdobywając wyróżnienie w konkursie Regionalne Orły Eksportu 2016. Wyróżnienie zostało przyznane na podstawie analizy wyników finansowych firmy w latach 2012 – 2014. Znaczącym kryterium był wzrost eksportu, nie mniejszy niż 20% we wspomnianym okresie, a także 40% udział eksportu w przychodach osiągniętych w 2014 roku.
Wręczenie nagród odbyło się 19 kwietnia 2016 roku podczas konferencji, która miała miejsce w ICE Kraków International Conferences & Entertainment.
Konkurs Regionalne Orły Eksportu jest częścią Programu Rozwoju Eksportu – inicjatywy Banku Zachodniego WBK. Partnerami Programu są: Google, Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych, wywiadownia gospodarcza Bisnode, firma doradcza Crido Taxand oraz firma KPMG. Programowi Rozwoju Eksportu patronują również resorty spraw zagranicznych i rozwoju. Celem Programu jest wsparcie polskich eksporterów w prowadzeniu biznesu międzynarodowego. Organizatorem wydarzenia jest redakcja dziennika Rzeczpospolita.
Z prawdziwą przyjemnością pragniemy poinformować, iż firma FERRO znalazła się w gronie laureatów prestiżowego branżowego konkursu LIDER INSTALACJI, zdobywając nagrodę w kategorii: Energooszczędność – technologie i produkty za baterie i natryski przeznaczone dla budynków podlegających wielokryterialnej ocenie jakości LEED i BREEAM. Uroczystość wręczenia statuetek odbyła się 25 kwietnia 2016 r. w Poznaniu, podczas III Konferencji Rynku Urządzeń Grzewczych zorganizowanej przez Stowarzyszenie Producentów i Importerów Urządzeń Grzewczych. W imieniu firmy nagrodę odebrał Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Zbigniew Gonsior.
Baterie i natryski dla budynków podlegających certyfikacji LEED i BREEAM firmy FERRO to pierwsza na polskim rynku kompleksowa oferta dla obiektów deweloperskich, biurowych, handlowych, przemysłowych i hotelowych, zapewniająca maksymalne oszczędności wody i energii służącej do jej podgrzania, spełniająca wymagania w zakresie efektywnego gospodarowania wodą stawiane inwestycjom podlegającym wielokryterialnej ocenie LEED i BREEAM. Energooszczędna technologia, funkcjonalność i nowoczesny design są znakami rozpoznawczymi armatury FERRO, czyniąc z niej doskonałą propozycję inwestycyjną.
Intensywnie rozwijamy ten segment produktów, ponieważ zrównoważone budownictwo ma przed sobą ogromną przyszłość, a zielone certyfikaty stają się wymogiem w biznesie dla firm zorientowanych na ekologię i coraz częściej stosowanym narzędziem w budowaniu przewagi konkurencyjnej – komentuje Zbigniew Gonsior, Wiceprezes Zarządu FERRO S.A. Pierwszy w Polsce certyfikat EU Ecolabel w kategorii „Armatura sanitarna” przyznany FERRO w 2014 r. świadczy o tym, że rozumiemy znaczenie problemu i podejmujemy działania, które oszczędzają energię, zasoby naturalne i ograniczają koszty związane z ich codziennym wykorzystywaniem – dodaje Zbigniew Gonsior. Jednak rozwiązania, które od lat sprawdzają się w gospodarstwie domowym są niewystarczające, jeśli chodzi o armaturę dla obiektów użyteczności publicznej. W biurowcach, galeriach handlowych, hotelach, etc. inwestorzy, deweloperzy i najemcy szukają jeszcze większych oszczędności. FERRO jest w stanie sprostać ich oczekiwaniom i równocześnie wymaganiom wynikającym z procedur certyfikacji LEED i BREEAM – podsumowuje Zbigniew Gonsior.
Celem konkursu organizowanego przez redakcję specjalistycznego, ogólnopolskiego miesięcznika „Rynek Instalacyjny”, którego wydawcą jest Grupa MEDIUM, jest promocja nowoczesnych i oryginalnych rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych, ze szczególnym naciskiem na ich energooszczędność i oddziaływanie na środowisko naturalne.
Warto podkreślić, iż firma FERRO jest czterokrotną laureatką konkursu, wyróżnioną w latach 2010 -2014 nagrodami w następujących kategoriach: Woda i kanalizacja (2010), Marketing i rozwój rynkowy firmy (2012), Energooszczędność – technologie i produkty (2014). Tegoroczny LIDER INSTALACJI dla FERRO jeszcze bardziej umacnia pozycję firmy, jako niekwestionowanego eksperta w dziedzinie innowacyjnych rozwiązań technologicznych, których celem jest ograniczenie zużycia wody i tym samym ochrona środowiska naturalnego.
20 kwietnia 2016 roku armatura marki Ferro dołączyła do systemu klasyfikacji European Water Label – inicjatywy zrzeszającej producentów zaangażowanych w promowanie efektywnego zużycia wody poprzez poprawę wydajności produktów używanych w łazience. Tym samym firma FERRO jest pierwszym producentem armatury z Europy Centralnej, którego wyroby zostały wprowadzone do internetowej bazy danych EWL.
Baterie i natryski Ferro znalazły się wśród 95 marek i ponad 8 tysięcy produktów, które charakteryzują się niskimi przepływami i maksymalną wydajnością urządzeń pracujących w łazience i kuchni. System oznakowania European Water Label w czytelny sposób informuje konsumenta o ich parametrach, a w szczególności o poziomie zużycia wody. Kolory oraz liczby umieszczone na etykiecie dołączonej do baterii lub natrysku mówią o rzeczywistym przepływie wody w litrach na minutę. Intensywnie zielony wskazuje na najniższy przepływ i maksymalną wydajność urządzenia. Produkty Ferro klasyfikują się w dwóch najbardziej oszczędnych, zielonych kategoriach, a są nimi: bezdotykowe baterie umywalkowe Sirocco Sensor (BBB101, BBB101M, BBB101S, BBB101SM), bateria umywalkowa i zlewozmywakowa Genova VerdeLine (BGE2VL, BGE4VL), baterie umywalkowe i zlewozmywakowa Veneto VerdeLine (BVN2VL, BVN2LVL, BVN4VL) oraz natrysk Doppio VerdeLine (N360VL). Przy maksymalnym otwarciu, przez armaturę marki Ferro przepływa, w zależności od modelu, od 5,3 do 7,1 litra wody na minutę, podczas gdy przez standardową baterię ok. 12 – 16 litrów.
Dołączenie produktów Ferro do grona światowych, ekologicznych marek to osiągnięcie podobnej rangi jak pierwszy europejski Certyfikat EU Ecolabel w kategorii „Armatura sanitarna”, przyznany FERRO w 2014 roku za baterie oszczędzające wodę VerdeLine – mówi Zbigniew Gonsior, Wiceprezes Zarządu FERRO S.A. Od kilku lat inwestujemy w rozwój produktów i technologii służących oszczędzaniu wody i redukcji jej zużycia, zarówno w gospodarstwach domowych, jak i w obiektach użyteczności publicznej. Posiadamy kompleksową ofertę maksymalnie wydajnych baterii i natrysków, spełniającą wymagania w zakresie efektywnego gospodarowania wodą stawiane inwestycjom podlegającym wielokryterialnej ocenie LEED i BREEAM – dodaje. Dlatego obecność produktów marki FERRO w bazie European Water Label uwiarygodnia cele naszych działań związane z kierunkiem rozwijania oferty produktowej firmy. Dzięki nim jesteśmy postrzegani, już nie tylko na rynku krajowym, ale także europejskim, a nawet światowym, jako ekspert w dziedzinie energooszczędnych, ekologicznych rozwiązań w skali mikro – przeznaczonych dla indywidualnych użytkowników, jak i w skali makro – jako rzetelny partner dla inwestorów zorientowanych na zrównoważone budownictwo: deweloperów, zarządców hoteli, obiektów biurowych, przemysłowych, etc. – podsumowuje Zbigniew Gonsior.
Produkty, które oszczędzają wodę, energię służącą do jej podgrzania i ograniczają koszty związane z ich codziennym wykorzystywaniem są niezwykle trafną odpowiedzią producenta na potrzeby coraz bardziej wymagającego rynku i najlepszą wizytówką firmy. Jak zapewniają specjaliści z Działu Technicznego – FERRO nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa. Obecnie trwają prace nad przygotowaniem dokumentacji kolejnych wyrobów, które już wkrótce dołączą do bazy EWL.
Z ogromną radością pragniemy poinformować, iż spółka FERRO już po raz drugi znalazła się w gronie liderów Rankingu Transparentna spółka 2017, adresowanego do spółek giełdowych.
Organizatorami Rankingu jest Gazeta Giełdy i Inwestorów „Parkiet” wspólnie z Instytutem Rachunkowości i Podatków, a patronat sprawuje Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie. Celem Rankingu jest wyłonienie najbardziej transparentnych i komunikatywnych spółek z warszawskiej giełdy, które najsprawniej komunikują się z rynkiem i inwestorami. Ranking został przeprowadzony na podstawie badania ankietowego, które obejmowało następujące obszary: sprawozdawczość finansową i raportowanie oraz relacje inwestorskie i zasady ładu korporacyjnego. Na podstawie przeprowadzonej ankiety zostało wyłonionych 28 emitentów, którzy z wynikiem 30 i więcej punktów znaleźli się na wspólnym podium i otrzymali dyplom „Transparentnej spółki 2017″.
To zaszczytne wyróżnienie dla FERRO potwierdza, że prawidłowe zarządzanie informacją jest standardem komunikacyjnym dla spółki, a przestrzeganie dobrych praktyk i dbałość o dobry kontakt z rynkiem są kluczowe w budowaniu opinii o spółce i co za tym idzie, podejmowaniu decyzji inwestycyjnych.
W 19. edycji Rankingu Giełdowa Spółka Roku FERRO zajęło 8 miejsce w Rankingu Głównym. Przyznanie wyróżnień odbyło się 26 marca 2018 roku podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie.
To zaszczytne wyróżnienie stawia FERRO w gronie spółek należących do elity polskiego rynku kapitałowego, które rozwinęły biznes, posiadają świetne perspektywy rozwoju, oferują klientom najwyższej jakości produkty i usługi, postawiły na innowacje i zachowują najwyższe standardy komunikacji z inwestorami. Wyniki rankingu są dowodem na to, iż FERRO należy do firm, które warto naśladować, doceniać i promować, są także cenną wskazówką dla inwestorów giełdowych.
Najstarszy i najbardziej prestiżowy na rynku Ranking Giełdowa Spółka Roku powstaje na zlecenie Dziennika Puls Biznesu. W badaniu ankietowym główni animatorzy rynku kapitałowego – analitycy, maklerzy i doradcy inwestycyjni reprezentujący domy i biura maklerskie, towarzystwa ubezpieczeniowe, fundusze emerytalne, inwestycyjne i powiernicze, departamenty kapitałowe banków oraz firmy konsultingowe oceniają spółki wchodzące w skład indeksów WIG20, mWIG40 i sWIG80. W swej ocenie eksperci biorą pod uwagę kompetencje zarządów poszczególnych spółek, najbardziej spektakularny sukces w roku poprzednim, najlepszą w giełdowej stawce jakość produktów i usług, prowadzone relacje z inwestorami oraz najciekawsze perspektywy rozwoju.
Miło nam poinformować, że Aneta Raczek, Prezes Zarządu FERRO S.A. została laureatką Konkursu „Polski Przedsiębiorca 2017 Gazety Polskiej Codziennie” w kategorii Eksporter.
W Konkursie organizowanym już po raz trzeci przez „Gazetę Polską Codziennie” wyłoniono liderów polskiej gospodarki, przyznając nagrodę w kilku kategoriach: Eksporter, Innowator, Lider Przemysłu, Małe i Średnie Przedsiębiorstwa oraz Filantrop. Laureaci Konkursu zostali wybrani przez Kapitułę Konkursu złożoną z przedstawicieli: Agencji Rozwoju Przemysłu, Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” oraz Instytutu Staszica, a także reprezentantów organizacji ekonomicznych i naukowych oraz przedstawicieli rynku medialnego. Parterem strategicznym Konkursu była największa polska instytucja finansowa: PKO Bank Polski. Patronat honorowy nad Konkursem objęli: Minister Inwestycji i Rozwoju, Minister Energii, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Minister Przedsiębiorczości i Technologii oraz Minister Finansów.
Wręczenie nagrody trzeciej edycji Konkursu „Polski Przedsiębiorca 2017 Gazety Polskiej Codziennie” odbyło się podczas uroczystej Galii 1 października 2018 roku o godz. 19.00 w budynku Conference Center at The Tides przy ul. Wioślarskiej 8 w Warszawie.
Miło nam poinformować, iż podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Instalacyjnych INSTALACJE w Poznaniu firma FERRO została nagrodzona statuetką ACANTHUS AUREUS za stoisko najbardziej sprzyjające realizacji strategii marketingowej.
INSTALACJE to największe spotkanie branży instalacyjnej w Polsce i Europie Środkowej, które kompleksowo prezentuje ofertę wiodących producentów i dostawców urządzeń, technologii i usług z zakresu techniki grzewczej, klimatyzacyjnej, wentylacyjnej i chłodniczej, a także techniki obiektowej i techniki gazowniczej. Targi są okazją do zaprezentowania najnowszych wyrobów oraz trendów w rozwoju branży. Umożliwiają również wystawcom nawiązanie owocnych i trwałych kontaktów handlowych.
Przyznawane przez MTP wyróżnienie ACANTHUS AUREUS ma na celu nagradzanie najlepszych rozwiązań architektonicznych i graficznych, które sprzyjają bezpośredniej komunikacji z klientem i podkreślają pozytywny wizerunek firmy, wystawiającej swoją ofertę na targach. Statuetką Złotego Akanta nagradzane są stoiska najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej firmy podczas targów.
ACANTHUS AUREUS przyznany firmie FERRO, potwierdza potencjał rozwojowy przedsiębiorstwa oraz najwyższą jakość oferowanych produktów.
Dwufunkcyjna grupa mieszająca do ogrzewania podłogowego z pompą elektroniczną GPA II to najnowsza propozycja FERRO skierowana do instalatorów. Zestaw służy do obniżenia i utrzymania żądanej temperatury czynnika grzewczego w układzie ogrzewania płaszczyznowego oraz połączenia go z wysokoparametrową instalacją grzejnikową.
Produkt otrzymał Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich INSTALACJE 2018. Wyróżnienie jest potwierdzeniem dla wysokiej jakości i innowacyjnych rozwiązań technologicznych zastosowanych w grupie mieszającej. Oznacza też uznanie środowisk branżowych, a także jest doskonałą rekomendacją dla produktu.
Dwufunkcyjna grupa mieszająca jest przeznaczona do obniżenia i utrzymania żądanej temperatury czynnika grzewczego w układzie ogrzewania podłogowego przy użyciu termostatycznego zaworu mieszającego. Dzięki innowacyjnej konstrukcji pozwala ona na połączenie rozdzielacza grzejnikowego (np. serii N-RO) oraz rozdzielacza do ogrzewania płaszczyznowego (np. serii N-RZP) w jeden kompaktowy system. Oprócz termostatycznego zaworu mieszającego grupa wyposażona jest w obrotowy zawór spustowy, odpowietrznik automatyczny, termometr, a także zestaw śrubunków, dzięki którym jest ona w pełni odwracalna. Zastosowana elektroniczna pompa cyrkulacyjna GPA II dostosowuje swoją wydajność, moment obrotowy oraz zużycie energii w taki sposób, aby optymalnie zapewnić poprawną pracę układu. Na tle grup mieszających dostępnych na rynku produkt FERRO wyróżnia się zastosowaniem termostatycznego zaworu mieszającego zamiast zaworu wyposażonego w głowicę termostatyczną z kapilarą. Rozwiązanie to jest bardziej intuicyjne dla użytkownika, pozwala na łatwiejszą regulację systemu oraz zapewnia większą niezawodność.
Dwufunkcyjna grupa mieszająca do ogrzewania podłogowego z pompą elektroniczną GPA II to najnowsza propozycja FERRO skierowana do instalatorów. Zestaw służy do obniżenia i utrzymania żądanej temperatury czynnika grzewczego w układzie ogrzewania płaszczyznowego oraz połączenia go z wysokoparametrową instalacją grzejnikową.
Produkt otrzymał statuetkę Lidera Instalacji 2018 w kategorii instalacje centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej przyznaną przez Grupę MEDIUM, wydawcę m. in. czasopisma Rynek Instalacyjny. Wyróżnienie jest potwierdzeniem dla wysokiej jakości i innowacyjnych rozwiązań technologicznych zastosowanych w grupie mieszającej. Oznacza też uznanie środowisk branżowych, a także jest doskonałą rekomendacją dla produktu firmy FERRO.
Dwufunkcyjna grupa mieszająca jest przeznaczona do obniżenia i utrzymania żądanej temperatury czynnika grzewczego w układzie ogrzewania podłogowego przy użyciu termostatycznego zaworu mieszającego. Dzięki innowacyjnej konstrukcji pozwala ona na połączenie rozdzielacza grzejnikowego (np. serii N-RO) oraz rozdzielacza do ogrzewania płaszczyznowego (np. serii N-RZP) w jeden kompaktowy system. Oprócz termostatycznego zaworu mieszającego grupa wyposażona jest w obrotowy zawór spustowy, odpowietrznik automatyczny, termometr, a także zestaw śrubunków, dzięki którym jest ona w pełni odwracalna. Zastosowana elektroniczna pompa cyrkulacyjna GPA II dostosowuje swoją wydajność, moment obrotowy oraz zużycie energii w taki sposób, aby optymalnie zapewnić poprawną pracę układu. Na tle grup mieszających dostępnych na rynku produkt FERRO wyróżnia się zastosowaniem termostatycznego zaworu mieszającego zamiast zaworu wyposażonego w głowicę termostatyczną z kapilarą. Rozwiązanie to jest bardziej intuicyjne dla użytkownika, pozwala na łatwiejszą regulację systemu oraz zapewnia większą niezawodność.
Celem konkursu jest promocja nowoczesnych i oryginalnych rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych, ze szczególnym naciskiem na ich energooszczędność i oddziaływanie na środowisko naturalne. Godnym podkreślenia jest fakt, iż firma FERRO jest pięciokrotną laureatką konkursu, wyróżnioną w latach 2010 – 2016 nagrodami w następujących kategoriach: 2010 Woda i kanalizacja (rączka natrysku z wyświetlaczem LCD S130), 2012 Marketing i rozwój rynkowy firmy (nagroda dla Grupy FERRO), 2014 Energooszczędność – technologie i produkty (baterie zmniejszające zużycie wody wykonane w technologii VerdeLine), 2016 Energooszczędność – technologie i produkty (baterie i natryski przeznaczone dla budynków podlegających wielokryterialnej ocenie jakości LEED i BREEAM).
12 września 2018 roku podczas dorocznej Gali zwycięzców CEE Capital Markets & FinTech Awards zostały ogłoszone wyniki konkursu. Pragniemy poinformować, iż firma FERRO znalazła się na tzw. krótkiej liście w kategorii „Najlepsza notowana spółka — Polska” wraz z tak znakomitymi spółkami, jak: CCC S.A., Cyfrowy Polsat S.A., Globe Trade Centre SA, Nextbike Polska S.A. i Polski Bank Komórek Macierzystych S.A.
CEE Capital Markets & FinTech Awards wyróżnia najlepsze spółki publiczne notowane w Europie Środkowo-Wschodniej i szybko rozwijające się spółki łączące usługi finansowe z sektorem technologii. O najwyższe nagrody w 19 kategoriach rywalizowały 84 firmy nominowane z Polski, Rumunii, Ukrainy, Węgier, Czech, Litwy, Łotwy i Estonii.
W jury zasiedli znamienici przedstawiciele sektora bankowego, maklerzy inwestycyjni, zarządzający funduszami, a także reprezentanci 5 giełd z regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz inwestorzy VC ze stowarzyszeń działających na rynkach kapitałowych CEE.
Komfort zakupów, Komfort instalowania, Komfort użytkowania
Kurki kulowe należą do tej grupy produktów, których nie widać w codziennym użytkowaniu instalacji. Są one najczęściej schowane w szafkach instalacyjnych. W rzeczywistości należą jednak do najbardziej powszechnie stosowanych urządzeń armatury instalacyjnej, występując w wielu rodzajach i średnicach nominalnych. Od ich jakości, walorów higienicznych i użytkowych w dużej mierze zależy trwałość instalacji i jakość dostarczanej wody, a także komfort użytkowania i montażu.
Odpowiadając na coraz wyższe wymagania rynku i klientów firma Ferro S.A. wprowadza na rynek nowy standard wodnych kurków kulowych – serię F-Comfort. Na tle kurków kulowych dostępnych na rynku w tej klasie parametrów pracy i zamierzonego zastosowania seria F-Comfort wyróżnia się ponadprzeciętnymi walorami higienicznymi – korpus wykonany jest z mosiądzu CW617-4MS, w oparciu o wytyczne projektu 4MS, podającego najnowsze europejskie wymagania higieniczne dla materiałów używanych do produkcji elementów sanitarnych mogących mieć kontakt z wodą pitną. Ponadto seria ta może się wylegitymować międzynarodowymi atestami higienicznymi na tworzywa sztuczne użyte do uszczelnień. Wszystkie modele spełniają również wymagania norm polskich i europejskich.
Oprócz walorów higienicznych i najwyższej jakości wykonania, kurki kulowe z serii F-Comfort posiadają unikalne rozwiązania użytkowe, w tym:
- Dodatkowe dwie gumki, w kolorze czerwonym i niebieskim, zakładane na rączkę zaworu i służące identyfikacji, czy zawór zamontowany jest na rurze z wodą ciepłą, czy zimną. Rozwiązanie to jest intuicyjne i ułatwia prace instalacyjne oraz serwisowe, a także bieżącą obsługę.
- Etykiety, na których podane są wszystkie zasadnicze cechy i parametry kurków, jak:
- Temperatura i ciśnienie pracy oraz zamierzone zastosowanie (instalacje wodne)
- Średnica nominalna przyłącza
- Rodzaj użytego materiału na korpus zaworu (mosiądz CW617N zgodny z 4MS)
- Kod kreskowy umożliwiający sprzedaż detaliczną
- Kod produktu
- Nazwa serii
- Okres gwarancyjny
- Dane teleadresowe producenta
Dzięki takiemu rozwiązaniu zarówno zakup, montaż, jak i późniejsza eksploatacja zaworu przebiega intuicyjnie i bezproblemowo, gwarantując komfort, oszczędność czasu i pieniędzy.
Zakup
Kod kreskowy na zawieszce pozwala na szybką identyfikację produktu. Nie jest konieczne szukanie informacji na pudełku bądź na półce. Wystarczy z wybranym produktem udać się do kasy, gdzie sprzedaż jest szybko rejestrowana – skanowany jest kod kreskowy. Możliwy jest zakup zarówno jednej sztuki, jak i zestawu zaworów.
Montaż
Parametry techniczne podane na zawieszce dają wyczerpującą informację o średnicy nominalnej zaworu, jego parametrach pracy i przeznaczeniu. Biorąc zawór do ręki, wiemy gdzie i z jakim czynnikiem można go użyć. Nie trzeba szukać informacji w deklaracjach.
Użytkowanie
Informacje na zawieszce podają, jakie jest przeznaczenie zaworu, jaki jest jego okres gwarancyjny oraz z jakiej serii pochodzi, dlatego też nie musimy ich szukać na pudełkach, w instrukcjach obsługi czy na stronach internetowych.
Wszystkie te zalety i walory użytkowe sprawiły, że seria kurków kulowych F-Comfort zdobyła Złoty Medal na Międzynarodowych Targach Instalacyjnych Poznań Instalacje 2020.
Jest nam niezmiernie miło poinformować, że firma FERRO otrzymała dwa wyróżnienia w konkursie Builder Awards: Osobowość Branży 2020 i Budowlana Firma Roku w kategorii: producent materiałów budowlanych. Z satysfakcją odnotowujemy także wysokie 53. miejsce Grupy FERRO w Rankingu Buildera 100 największych producentów materiałów budowlanych w Polsce.
Osobowością Branży z ramienia firmy został Wojciech Gątkiewicz − Prezes Zarządu Ferro Group. Wyróżnienie jest uznaniem talentu i managerskich sukcesów w zarządzaniu biznesem na wymagającym i konkurencyjnym rynku, a także dowodem na efektywność realizowanych strategii w sytuacji zarządzania kryzysowego. Wyróżnienie Budowlana Firma Roku potwierdza osiągnięcia i wysoką pozycję firmy na rynku w pełnym wyzwań i trudności związanych z zaistniałą sytuacją pandemiczną 2020 roku. Obie zaszczytne nagrody są dowodem na niekwestionowane miejsce Ferro i jej przywódców w gronie liderów branży, wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego oraz firm i organizacji wspierających branżę działających na rzecz polskiego budownictwa, nauki i edukacji.
Organizowany po raz kolejny przez magazyn Builder Konkurs Builder Awards przeznaczony jest dla wszystkich firm działających na rynku budowlanym, które mogą pochwalić się znaczącymi sukcesami osiągniętymi w 2020 roku, a więc inwestorów, deweloperów, projektantów, wykonawców, producentów i doradców. Wyróżnienia Budowlana Firma Roku przyznawane są w następujących kategoriach: projektant (architektura, konstrukcje), wykonawca, deweloper, producent materiałów budowlanych, dostawca materiałów budowlanych, producent urządzeń i sprzętu budowlanego, dostawca urządzeń i sprzętu budowlanego, dystrybutor materiałów budowlanych.
Lista Laureatów Konkursu została ogłoszona 11 lutego 2021 roku. Informacje na temat nagrodzonych będą zamieszczone m.in. w serwisie internetowym builderpolska.pl, a także w wersji cyfrowej wydawnictwa „Builder Leaders 2020”. W związku z sytuacją pandemiczną oraz obowiązującymi ograniczeniami w sferze publicznej odwołano zaplanowaną na 11 lutego br. uroczystą Galę Builder Awards. Ze względu na odwołanie Gali Laureaci zostaną dodatkowo zaprezentowani w marcowym numerze magazynu Builder, który będzie dystrybuowany wraz z wydawnictwem „Builder Leaders 2020” pod koniec lutego 2021 roku.
W ubiegłym roku FERRO poprawiło poziom sprzedaży na wszystkich kluczowych dla firmy rynkach, coraz mocniej stawiając na sprzedaż online. Szeroka skala działalności pozwala na optymalizację kosztów i osiąganie wyższej rentowności.
Poprzez przejęcia firm Termet i Tester FERRO buduje grupę o mocnej pozycji w regionie CEE, przygotowaną do kontynuacji ekspansji w branży armatury sanitarnej i instalacyjnej oraz konkurowania na rynku poprzez ofertę uwzględniającą zarządzanie zużyciem wody i ciepła.
W tym roku ze względu na sytuację pandemiczną odwołano uroczystą Galę wieńczącą konferencję EEC Trends, podczas której przyznawane są wyróżnienia. W zamian organizatorzy zaproponowali laureatom spotkania w węższym gronie (osobiste lub online), bez publiczności, ale w obecności kamery portalu gospodarczego WNP.PL. Efektem takich spotkań był materiał filmowy stanowiący „wirtualny odpowiednik” Gali, który został wyemitowany w ramach tegorocznej konferencji EEC Trends online. Materiał ten jest dostępny jako zapis dla zainteresowanych w zasobach strony eecpoland.eu. Warto nadmienić, że Gala online zbiegła się dla FERRO z datą finalizacji transakcji z Termetem i Testerem.
Wyróżnienie przyznane FERRO potwierdza niezachwianą pozycję firmy w gronie przedsiębiorstw i instytucji, które poprzez swoje działania zmieniają na lepsze całą polską gospodarkę.